חיפוש מוצרים:

הנהירה אחר חנויות נוחות

במציאות  רואים כניסה של  יותר ויותר מותגים חדשים בתחום הקמעונאות. ניתן לראות את הצמיחה הזו במגוון תחומים כגון: מזון, קונדיטוריות, בתי קפה, גלידריות ועוד. התחום הבולט במיוחד הינו חנויות נוחות , מה שנהוג היה לכנות בעבר הלא רחוק "פיצוצייה" או "קיוסק". ענף חנויות הנוחות בולט יותר מכל השאר ולא בכדי. חנות נוחות היא בסופו של דבר מינימרקט קטן בו ניתן להשיג  מגוון רחב של מוצרים כגון מוצרי מזון, חלב, גבינות, ממתקים, פיצוחים, שתייה, כמו גם מוצרי טבק וברבות מחנויות הנוחות ניתן גם להשתתף בהגרלות הטוטו והלוטו.

המרכז לקידום זכיינות בישראל

מי שזיהו את פוטנציאל ההצלחה של חנויות נוחות הם, מרכזי הנדלן השכונתיים הנפתחים ברחבי הארץ וכיום, כמעט בכל מרכז מסחרי יש חנות נוחות אחת ולעיתים אף יותר. חנויות אלו נפתחות לרוב כחלק מרשת בפריסה ארצית. הרשת הבולטת ביותר כיום בתחום חנויות הנוחות הינה רשת 7 אקספרס. מדובר בחנויות קונספט בעלות עיצוב חדשני ומודרני המציעות תמהיל מוצרים מגוון ומשתנה שמותאם באופן מדויק לסביבה בה מוקמת החנות כאשר תמיד מוצרי הליבה הינם, מוצרי מכולת כגון חלב, שתייה, מאפים ועד לאריזות שי ומטענים לטלפונים חכמים. המרכז לקידום זכיינות בישראל

מרבית מסניפי הרשת מופעלים על ידי זכיינים, אולם חלקם מופעלים במודל של שותפות כך שהשותף או הזכיין משתתף בחלק מעלויות ההקמה של החנות ובנוסף נהנה מהרווחיות של הסניף אשר בהתאם להשקעתו, יכול להגיע לכ50 אחוז מרווחיות הסניף.  

אין ספק שמבחינת מי שרוצה כיום להיות יזם או בעל עסק עצמאי יש  מגוון הזדמנויות עסקיות. בתחשיב של עלות תועלת אל מול רמות ההשקעה הרי שרכישת זיכיון של חנות נוחות או פיצוציה היא ככל הנראה הדבר הנכון ליזם בראשית דרכו.

איך מתחילים

בין שההחלטה על הקמת עסק בתחום חנויות הנוחות נופלת בפרשת דרכים בה מצוי היזם (פיטורים, חישוב מסלול מחדש) ובין שמדובר במי שתמיד חלם להקים עסק משלו, מומלץ להתחיל בחיפוש אחר זיכיון של חנות נוחות למכירה של רשת מובילה ומוכרת. היתרון הגדול הוא המוניטין של הרשת בהיותה מותג קיים ומוכר לצד הסכמי סחר, בהם נהנה הזכיין מהנחות משמעותית לנוכח העובדה כי, הוא משתייך לרשת גדולה ובתוך כך שהשיווק והמיצוב קלים יותר. כמו כן נהנה הזכיין מהיכולת להשתמש בשיטות העבודה של הרשת ומיכולת לבנות ולתחזק מלאים במחירים אטרקטיביים.

נקודת חשובות בתחום הזכיינות

זכיינות בתחום חנויות הנוחות מחייבת החלטה על שלוש נקודות עיקריות:

  • מהי הרשת עמה אנו רוצים לחתום הסכם זכיינות?
  • האם אנו רוצים להקים סניף או לקנות סניף קיים?
  • במידה ובחרנו לקנות סניף קיים – איזה מהסניפים שיש להם זיכיון למכירה נבחר?

בבואנו לקבל החלטה זו יש לבחון גורמים רבים ומגוונים:

  • אפשרויות המימון ההתחלתי.
  • מידת הפופולריות של הרשת.
  • המודל העסקי של הרשת והתועלות לזכיין בבואו בהסכם זכיינות איתה.
  • בדיקת הדוחות הכספיים של הסניף אם מדובר בסניף פעיל למכירה.
  • בדיקת פוטנציאל העסק כלומר, האם יש לעסק אפשרות להגדיל את הרווחים על ידי שינויים בדרך ההפעלה, השיווק או השירות.
  • ברכישת סניף קיים – לרוב כבר אין צורך לעסוק בנושאי רגולציה, בינוי, רישיונות וכדומה מה שמביא לחיסכון בזמן ובטרדות.

כמובן שמדובר בתהליך מורכב שבו יש להביא בחשבון גורמים רבים כדי לקבל החלטה מיטבית שתשפיע על חיינו לשנים לא מעטות. מומחי המרכז לקידום זכיינות בישראל ילוו אתכם בתהליך החל מרגע ההחלטה להפעיל עסק של חנות נוחות למכירה, עבור בדיקת הזיכיון למכירה על שלל ההיבטים ועד לחתימת הסכם זכיינות.

סבן אקספרס – הזדמנויות עסקיות חמות

רשת  7SEVENEXPRESSהינה רשת חנויות נוחות צומחת שההיצע שלה כולל מוצרי אלכוהול וטבק, סנדוויצ'ים טריים, ממתקים וגלידות, חטיפים, שוקולדים ומוצרי טואלטיקה. הרשת מונה 40 סניפים ועוד 35 מיועדים להקמה על ידי זכיינים ומציעה הסכם זכיינות ייחודי המאפשר לזכיין פוטנציאלי סיכויי הצלחה טובים. הרשת מלווה את הזכיין ותומכת בו ובחלק מהסניפים חותמת עם הזכיין הסכם שותפות. על פי מודל זה, הרשת משלמת משכורת קבועה לזכיין עבור ניהול הסניף ומתחלקת אתו ברווחים, 50% לכל צד. היתרון הגדול הוא כמובן משכורת קבועה המאפשרת לזכיין בטחון ואורך נשימה עד הבאת הסניף לרווחיות וכדאיות כלכלית.

הפיתוח העסקי של סבן אקספרס בוצע על ידי המרכז לקידום זכיינות בישראל